mire figyeljek, ha kkv-ként hirdetek?

Kinek szólnak ezek a tippek? Olyan hazai kkv-knak, akik eljutnak arra a pontra, hogy a márkájuk megkülönböztetésére a közösségi média és keresőhirdetések által kínált megoldásoknál már többre van szükségük!

A nemrégiben indult, kifejezetten kkv célcsoportnak szóló hirdetési webáruház, a DisplayNow legfrissebb, online reklámfogyasztási trendeket vizsgáló hazai kutatása alapján összegyűjtöttük azokat a legfontosabb tudnivalókat, amiket érdemes szem előtt tartani a hirdetések tervezésénél. Kövesd tippjeinket & támogasd a szintlépést hatékony online marketing kampányokkal!

1. A fogyasztói emlékezetébe bekerülni nem könnyű feladat, ezért erősíteni kell a márkajelenlétet a reklámon belül

Azok közül, akik emlékeznek egy online reklámra, 78%-a nem tudja pontosan felidézni a reklámban szereplő termék vagy szolgáltatás márkáját. Vagyis ahhoz, hogy a fogyasztók emlékezetébe beépüljön a brand, konzisztens márkajelenlétre van szükség az online reklámokban. Többször javasolt mutatni a logót, a branding színeket, a vizuális kulcsokat, megjeleníteni a márkanevet.

Pro tipp: A magyar nyelvű portálok, weboldalak megfelelő tematikájú oldalai jelentős márkaismertség-növekedést hoznak. Ez a versenytársakkal szemben komoly előnyt hozhat. Az online kampányokban kiemelten fontos a márka állandósult vizuális megjelenítése, arculatának, benne logójának következetes használata.

2. Az emberek sokkal jobban emlékeznek a termékkategóriákra, mint a konkrét márkákra

Az online reklámok egy része úgy marad meg a fogyasztó emlékezetében, hogy a hirdetett termékkategóriára emlékszik, de a márkára már nem. A konzisztens márkaépítésnek kiemelkedő szerepe van, főleg a még nem piacvezető márkáknál. Érdemes jobban, többször megjeleníteni a brandet, a márkanevet a reklámban, illetve átvinni a megkülönböztető értéküzenetet, hogy a fogyasztó tényleg minket válasszon.

3. A leggyakoribb elemek, melyek szerethetővé tesznek egy reklámot: a zene, a humor, a szép képek és a dinamikus tempó

Arányát tekintve a reklám színvonalát emelő részletek sorából a zene emelkedik ki, ezt követi a humor, előbbi 30%-os, míg utóbbi 11%-os említéssel.

A zene, a humor, a szép képek és a dinamikus tempó olyan elemek, melyekkel érdemes élni. Viszont fontos arra is figyelni, hogy ne kizárólag a szubjektív véleményükre hagyatkozzunk ezekben a kérdésekben, hanem kutatás segítségével határozzuk meg a fogyasztóink preferenciáit, ízlésvilágát. Arra is oda kell figyelni, hogy az adott reklámvilág és atmoszféra márkaazonos legyen, és támogassa a brandet.

4. A nőknek többféle dolog tetszik az online reklámokban, mint a férfiaknak, és többféle módon lehet hatni az érzelmeikre

A hölgyek kb. 10%-kal magasabb arányban látnak olyan dolgokat a reklámokban, amelyek tetszenek nekik, vagyis több dolog hat rájuk és az érzelmeikre, mint a férfiak esetében.

A DisplayNOW javaslata a hirdetők számára: A kifejezetten női célcsoportokra irányuló reklámokban ezért érdemes lehet több vagy markánsabb érzelmi elemet mutatni.

5. Ha egy online reklámot kedvelnek a fogyasztók, az a vásárlások számára is pozitívan hat

Akik említettek márkát/kategóriát vagy olyan online reklámot, ami tetszett nekik, vagy könnyedén fel tudtak idézni részleteket a reklámból, azok szignifikánsan többen állítják (36,5%), hogy vásároltak a reklám hatására, mint a nagy átlag (20%).

A DisplayNOW javaslata a hirdetők számára: Érdemes minél inkább emlékezetessé és szerethetővé tenni a reklámokat, mert akiknek a fejében jobban megmarad a reklám, azoknak nagyobb lesz a vásárlási hajlandóságuk is.


+1, vége a tippeknek, de még van kérdésed?

Az online hirdetések kapcsán kérdezd Csasztvan Nórát, a K&H szakértői csapatának tagját, a DisplayNow társalapítóját, vezérigazgatóját!


tartalompartnerünk : DisplayNow Zrt.