vállalkozástervezés

Mindennek az alapja az üzleti terv. Szükséged van egy stratégiára, hogy előre átgondold, mit szeretnél elérni, mik a jövőbeli céljaid, azt milyen eszközökkel, hogyan tudod elérni. Ahhoz, hogy el tudd döntetni, belevágsz-e, érdemes elemzéseket készítened a fogyasztói igényekről, a piacról és versenytársaidról. Ha megvan, hogy kinek, mit szeretnél eladni, akkor meg kell tervezned a működésedet, az értékesítésedet, és nem utolsósorban a pénzügyeket.

cikkek

SWOT-analízis: csak egyszerűen

A SWOT analízis egy meglehetősen egyszerű módszer arra, hogy áttekintsd vállalkozásod működési környezetét. A stratégiában és az üzleti tervben a te saját logikád szerint írtad le ezeket, a SWOT erejét viszont az adja, hogy kötött szerkezete van, ami miatt új megvilágításból láthatod át a cégedre ható erőket, és az ezekkel kapcsolatos feladatokat.

tízből négy vállalkozás nagykorú

A K&H: üzletet ide! program felmérése szerint a hazai kkv-k nagy része több mint 20 éves múltra tekint vissza, miközben az 5 év alatti cégek aránya elenyésző.

a pénz nem elég a sikeres vállalkozáshoz

Tudtad? A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb, június 30-i adata szerint Magyarországon több mint 533.000 bejegyzett társas vállalkozás működik, holott évente mintegy 25-30.000 új vállalkozás alakul. A nagy lemorzsolódás oka, hogy kevesen tudnak hosszú távon is sikeresen működni.

a pénzügyi terv, avagy az ördög a részletekben

A pénzügyi terv az a felület - praktikusan egy excel tábla -, ami felett órákat lehet eltölteni, de ennek egyetlen perce sem lesz haszontalan: ha lyukas a pénzügyi terved, akkor a vállalkozásodból is kifolyik valahol a pénz.

Miért kell stratégia?

Kell, hogy legyen egy hosszú távú terved. Világos, logikus, megvalósítható. Sokan fogják ezt kérni tőled, de legjobban neked van rá szükséged, ugyanis egy ilyen írásmű elkészítése alatt olyan kérdések vetődnek fel, amik korábban elkerülték a figyelmedet. És különben is: mindenkinek szüksége van egy sorvezetőre, hogy tudja, mikor, miért és mennyire tér el az eredeti elképzeléseitől.

Marketingterv: kell egy vezérfonal

Lehetnek szép víziók a stratégiádban, lehet megalapozott az üzleti terved, és jó a piackutatásod, ha azonban a vevőkhöz nem tudod eljuttatni a termékedet vagy a szolgáltatásodat, akkor lőttek az üzletnek. A marketing terv arra való, hogy végiggondold, hogyan juttatod el a termékedről szóló információt és magát a terméket a vevőkörödnek.

Piackutatás fotelből, és azon túl

Ha vállalkozásod sikerre akarod vinni, sok múlik azon, hogy kinek, mit, és milyen dumával akarsz eladni. Ugyanazt a ruhát nevezheted estélyinek, kiskosztümnek és pozícionálhatod hétköznapi viseletnek is, az a kérdés, hogy melyikre mennyi vevő van, és milyen áron. Ja, meg az, hogy ki árul még rajtad kívül ugyanolyan ruhát.

Miért kell üzleti terv?

Az üzleti terv a vállalkozás működési környezetének elemzéséből, a konkrét tevékenység leírásából, és az ezt alátámasztó pénzügyi tervből áll. Kevesebb, mint a stratégia, amennyiben nem kap benne akkora szerepet a távlati vízió, és több annál, amennyiben részleteiben mutatja be a céged működését, és annak várható megtérülését jó és rossz forgatókönyveket egyaránt megmutatva.

hogyan csökkentsd költségeidet rögtön a bankválasztáskor?

3+1 hasznos szempont induló vállalkozásoknak!

Amikor cégalapításkor megkapod az adószámot, 15 nap áll rendelkezésedre ahhoz, hogy bankot válassz, és nyiss egy bankszámlát.

Ne bagatelizáld el a kérdést, mert a bankolás sokba is kerülhet!

Mindig figyeld a piaci környezetet!

Bármilyen üzletbe is vágsz bele, a tervezésnél érdemes feltérképezned azokat a körülményeket, amelyek között vállalkozásod működni fog. Ma már számos adat, adatbázis és információ nyilvánosan és díjmentesen elérhető a világhálón, melyek használatával magabiztosan hozhatod meg üzleti döntéseidet.

Mi a termék?

Mi a termék?Hogy mi is a termék, arra sokféle definíció van, hiszen tudjuk, lehet ez szolgáltatás és lehet egy tárgy is, e kettő pedig természetüknél fogva merőben különbözik egymástól. A lényeget talán a reprodukálhatóságban ragadhatjuk meg, eszerint a termék az, amit időről-időre, előre kalkulálható módon és áron a fogyasztók rendelkezésére tudunk bocsátani. Bár ez a definíciós sommás, fontos hogy tisztázd magadban, mit adsz, és mennyit kérhetsz a termékedért.

vállalkozói lét

Kutatásunk arra kereste a választ, hogy a cégvezetőket mi késztette vállalkozásuk létrehozására.