minden harmadik vállalkozás nyitott az újításra

A K&H: üzleted ide! program felmérése szerint nyitottak a hazai vállalkozások az újra, hiszen minden harmadik cég kész arra, hogy profilt váltson vagy más településen is kiterjessze tevékenységét. Ez remek arány, felmerülhet azonban a kérdés, hogy mire van szüksége a fogyasztóknak, hiszen nem mindegy, hogy adott földrajzi területen milyen tevékenységben, vállalkozásban érdemes gondolkodni, milyen üzletekre, szolgáltatásokra van igénye a helyi lakosságnak.

A K&H: üzletet ide program ebben kíván gyakorlati segítséget nyújtani a cégeknek. A programmal tavaly szeptember óta az egész ország területére vonatkozóan gyűjtöttük a lakossági igényeket, aminek eredményeként több mint 18 ezer javaslat gyűlt össze, így pontosan láthatod, hogy melyik helységben vagy városrészben mire van igény, és kiválaszthatod a cégedet érintő vállalkozói tevékenységeket.

 

 

ugyanolyan vagy más profil, új vagy megszokott helyszín?

A vállalkozásösztönző program keretében azt is felmértük, hogy ígéretes üzleti lehetőség láttán vajon szívesen belevágnak-e új tevékenységbe a cégek, nyitottak-e arra, hogy akár más városban, országrészben bővítsék működési területüket. Az újításra nyitott cégek válaszaiból úgy tűnik azonban, hogy a vállalkozók jobban ragaszkodnak meglévő tevékenységükhöz, mint a városhoz, amiben működnek.

 

 

 

 

 

kinek értékesít a hazai kkv-szektor?

A hazai kkv-knak azonban nemcsak a lakossági igények kiszolgálása a cél, hiszen a felmérés arra is rámutatott, hogy a szektor legalább fele számára a B2B piac, azaz a cégek közötti értékesítés is fontos szerepet kap.