marketing és eladás

Az igazság pillanata akkor jön el, amikor meg kell nyerned az első vevőidet, hogy ezt követően az üzleti tervednek megfelelően minél többet eladjál a termékedből vagy szolgáltatásodból. A hatékony marketingmix ebben lehet segítségedre, de nem mindegy, hogy kinek, mit, milyen formában reklámozol.

médiatervezés: ugye, te sem szeretsz fölöslegesen költeni?

A tömegmédia drága. Akik benne ülnek, pontosan tudják, sőt még túl is értékelik azt a tényt, hogy az emberek jelentős része rajtuk keresztül érhető el a legjobban. Ez azonban nem jelenti azt, hogy máshogyan ne érhetnéd el őket. A fiatalok például megdöbbentően keveset néznek tévét, a felnőttek pedig egyéb csatornákon, ráadásul jobban célozva is megtalálhatóak.

mutasd meg magad! tűnj ki a tömegből!

Azt szeretnéd, hogy a potenciális vevőid tudjanak a termékedről, szolgáltatásodról? Ugye, nem te vagy Elon Musk és az ő Teslája? Sok-sok millióból csak egy-egy olyan cég van, amit hirdetés nélkül is mindenki ismer. Te ezt valószínűleg nem úszod meg. Nem árt tehát kitalálnod, hogyan fogod csinálni.

mitől jó egy reklám?

Ugye Neked is van kedvenc reklámfilmed? Olyan, amitől, meghatódsz, nevetésre ingerel, vagy egyszerűen csak jól esik nézni. Azt gondolhatnánk, hogy a hirdető cégnek nagyon megtérül egy ilyen hirdetés, de ez egyáltalán nem biztos. Te vásároltál kedvenc hirdetésed hatására az adott cég termékéből? Nem? Pedig valószínűleg ez lett volna a cél.

A márkaötlet: ez vagyok én, ez a termékem

Kezdő vállalkozóként már a startvonalon állsz?

Design: a csodafegyver azonos termékek között?

A jó design megkülönbözteti a termékedet minden más, hasonló tudású terméktől, élménnyé teszi a tied használatát, így a vevőid mindig tudják, tőled érdemes vásárolni, és meg is ismerik a tőled vásárolt árukat. Igazai csodafegyver ez egy olyan korban, amikor sok hasonló termék verseng a fogyasztók kegyeiért, de vigyázat: a fegyver fordítva is elsülhet!

internet: gondolj a generációkra, a fiatalok már a neten élnek

Ahogy arról már volt szó, a fiatalabb generációk egészen más alapélményekkel és így más elvárásokkal vágnak neki az életnek, mint az idősebbek. Mindez megnyilvánul az internet használati szokásaikban is. A fiatalok egészen más kommunikációs csatornákat használnak, mint az idősek, mást ne mondjunk, nem Google-ön keresnek, ha valami érdekli őket, hanem egészen másutt.

generációk a céged körül: nem mindegy, hogy kihez beszélsz

Mindannyian ismerjük a jelenetet, amikor a nagymama megérkezik a hőn szeretett unokához, és előkerülnek a táskából a sütemények. A mai nagymamák legfőbb szeretet kifejezési eszköze az etetés. Ez generációs jegy, ahogy az is, hogy a mai kamaszok igyekeznek „jól kinézni”, és ennek egyik megnyilvánulási formája, hogy kerülik a szénhidrátot. Senki nem tehet róla, de máris kész a generációs csapda. Hasonló jelenséggel találkozhatsz az üzleti életben is, készülj fel rá tudatosan!

Mire figyeljek, ha kkv-ként hirdetek?

Kinek szólnak ezek a tippek? Olyan hazai kkv-knak, akik eljutnak arra a pontra, hogy a márkájuk megkülönböztetésére a közösségi média és keresőhirdetések által kínált megoldásoknál már többre van szükségük!

Olvasd el tippjeinket & támogasd a szintlépést hatékony online marketing kampányokkal!

hogyan indulj el?– a marketing alapjai 4 lépésben

Kattints a részletek gombra és töltsd le a marketing alapjai 4 lépésben infografikát, melynek segítségével könnyen átláthatod, hogyan fogj hozzá a marketing terv elkészítéséhez!

az internetes keresőkről: az a legjobb, ha te vagy elöl

Ha olyan szolgáltatást nyújtasz, ami helyhez köthető, akkor is neten fog a legtöbb potenciális fogyasztó rád találni, tehát nem úszod meg, hogy jelen légy az interneten. A nagy kérdés az, hogy hogyan?

létezik-e gerillamarketing, és ha igen, miért nem?

Sokan csodafegyverként emlegetik a gerilla marketinget, mint olyan eszközt, amelyet a kisebb vállalkozások sikerrel alkalmazhatnak a nagyokkal szemben. Maga a kifejezés is innen ered, hiszen a gerilla marketing gyűjtőnéven kezdetben kifejezetten a kisebb cégek alacsony költségvetésű, mégis nagy figyelmet kiváltó marketing ötleteit emlegette a szakma. Csakhogy a fogalom időközben átalakult, és ma már nehéz olcsón, jót csinálni ezen a fronton.

benne leszel a tévében?

A világ tele van olyan emberekkel, akikről még semmi nem jelent meg a nagy hírportálokon és a lapokban, a tévében meg még kevésbé. Ugyanez a helyzet a vállalkozásokkal is, a legtöbb cég nem elég érdekes ahhoz, hogy híressé válhasson. Megtaláljuk őket a cégtár oldalakon, az internet bugyraiban turkálva, de ennél többre csak nagyon kevesek jutnak. Pedig sokan szeretnék, hogy pozitív kicsengésű cikk szülessen cégükről legalább a helyi lapban, de még inkább a legnagyobb portálok valamelyikén.