marketing és eladás

Az igazság pillanata akkor jön el, amikor meg kell nyerned az első vevőidet, hogy ezt követően az üzleti tervednek megfelelően minél többet eladjál a termékedből vagy szolgáltatásodból. A hatékony marketingmix ebben lehet segítségedre, de nem mindegy, hogy kinek, mit, milyen formában reklámozol.

generációk a céged körül: nem mindegy, hogy kihez beszélsz

Mindannyian ismerjük a jelenetet, amikor a nagymama megérkezik a hőn szeretett unokához, és előkerülnek a táskából a sütemények. A mai nagymamák legfőbb szeretet kifejezési eszköze az etetés. Ez generációs jegy, ahogy az is, hogy a mai kamaszok igyekeznek „jól kinézni”, és ennek egyik megnyilvánulási formája, hogy kerülik a szénhidrátot. Senki nem tehet róla, de máris kész a generációs csapda. Hasonló jelenséggel találkozhatsz az üzleti életben is, készülj fel rá tudatosan!

az internetes keresőkről: az a legjobb, ha te vagy elöl

Ha olyan szolgáltatást nyújtasz, ami helyhez köthető, akkor is neten fog a legtöbb potenciális fogyasztó rád találni, tehát nem úszod meg, hogy jelen légy az interneten. A nagy kérdés az, hogy hogyan?

médiatervezés: ugye, te sem szeretsz fölöslegesen költeni?

A tömegmédia drága. Akik benne ülnek, pontosan tudják, sőt még túl is értékelik azt a tényt, hogy az emberek jelentős része rajtuk keresztül érhető el a legjobban. Ez azonban nem jelenti azt, hogy máshogyan ne érhetnéd el őket. A fiatalok például megdöbbentően keveset néznek tévét, a felnőttek pedig egyéb csatornákon, ráadásul jobban célozva is megtalálhatóak.

benne leszel a tévében?

A világ tele van olyan emberekkel, akikről még semmi nem jelent meg a nagy hírportálokon és a lapokban, a tévében meg még kevésbé. Ugyanez a helyzet a vállalkozásokkal is, a legtöbb cég nem elég érdekes ahhoz, hogy híressé válhasson. Megtaláljuk őket a cégtár oldalakon, az internet bugyraiban turkálva, de ennél többre csak nagyon kevesek jutnak. Pedig sokan szeretnék, hogy pozitív kicsengésű cikk szülessen cégükről legalább a helyi lapban, de még inkább a legnagyobb portálok valamelyikén.

mitől jó egy reklám?

Ugye Neked is van kedvenc reklámfilmed? Olyan, amitől, meghatódsz, nevetésre ingerel, vagy egyszerűen csak jól esik nézni. Azt gondolhatnánk, hogy a hirdető cégnek nagyon megtérül egy ilyen hirdetés, de ez egyáltalán nem biztos. Te vásároltál kedvenc hirdetésed hatására az adott cég termékéből? Nem? Pedig valószínűleg ez lett volna a cél.

A márkaötlet: ez vagyok én, ez a termékem

Kezdő vállalkozóként már a startvonalon állsz?

hogyan indulj el?– a marketing alapjai 4 lépésben

Kattints a részletek gombra és töltsd le a marketing alapjai 4 lépésben infografikát, melynek segítségével könnyen átláthatod, hogyan fogj hozzá a marketing terv elkészítéséhez!

mutasd meg magad! tűnj ki a tömegből!

Azt szeretnéd, hogy a potenciális vevőid tudjanak a termékedről, szolgáltatásodról? Ugye, nem te vagy Elon Musk és az ő Teslája? Sok-sok millióból csak egy-egy olyan cég van, amit hirdetés nélkül is mindenki ismer. Te ezt valószínűleg nem úszod meg. Nem árt tehát kitalálnod, hogyan fogod csinálni.

létezik-e gerillamarketing, és ha igen, miért nem?

Sokan csodafegyverként emlegetik a gerilla marketinget, mint olyan eszközt, amelyet a kisebb vállalkozások sikerrel alkalmazhatnak a nagyokkal szemben. Maga a kifejezés is innen ered, hiszen a gerilla marketing gyűjtőnéven kezdetben kifejezetten a kisebb cégek alacsony költségvetésű, mégis nagy figyelmet kiváltó marketing ötleteit emlegette a szakma. Csakhogy a fogalom időközben átalakult, és ma már nehéz olcsón, jót csinálni ezen a fronton.

internet: gondolj a generációkra, a fiatalok már a neten élnek

Ahogy arról már volt szó, a fiatalabb generációk egészen más alapélményekkel és így más elvárásokkal vágnak neki az életnek, mint az idősebbek. Mindez megnyilvánul az internet használati szokásaikban is. A fiatalok egészen más kommunikációs csatornákat használnak, mint az idősek, mást ne mondjunk, nem Google-ön keresnek, ha valami érdekli őket, hanem egészen másutt.

Design: a csodafegyver azonos termékek között?

A jó design megkülönbözteti a termékedet minden más, hasonló tudású terméktől, élménnyé teszi a tied használatát, így a vevőid mindig tudják, tőled érdemes vásárolni, és meg is ismerik a tőled vásárolt árukat. Igazai csodafegyver ez egy olyan korban, amikor sok hasonló termék verseng a fogyasztók kegyeiért, de vigyázat: a fegyver fordítva is elsülhet!