felkészültetek a merülésre?

Elindult az RTL Klub műsorán a Cápák között üzleti show, amelynek stratégiai partnere és a versenyzők pénzügyi mentora a K&H. Máté Krisztinával, a 9 hétig tartó műsor producerével beszélgettünk.

Miért pont ez a téma és ez a műsor ragadta meg a figyelmedet?

Abban az évben, amikor abbahagytam a tévés műsorvezetést, alakult a Bridge Budapest nonprofit szervezet, amely gyorsan fejlődő és nemzetközileg sikeres Magyarországról indult vállalkozások együttműködése. A Prezi, a Ustream és a Logmean alapítói hozták létre, hogy az egyesület programjai bizonyítsák, Magyarországon is lehet más szempontok alapján üzletet építeni, mint ahogy a legtöbb vállalkozó, üzletember gondolta akkoriban. Igenis lehet tisztességesen, adócsalás nélkül, egy jó ötletből világsiker! Erre saját vállalkozásuk volt a legjobb példa, így ezek népszerűsítésére én is beszálltam az egyik programba. Indítottunk egy portrésorozatot „Az első millióm története” címmel, amelyben olyan üzletemberekkel beszélgettem, akiknek ez már sikerült. Az első körben 32 portré készült az RTL Klub számára, de kiderült, hogy ennél jóval többen vannak, így még 40 céget mutattunk be.

Mi volt ezekben a történetekben igazán izgalmas számodra?

Rengeteg elképesztő sikertörténetet hallottam, és ezeknek az embereknek a szemlélete is mélyen hatott rám. Hittek abban, amit meg akartak valósítani és erről senki nem tudta őket lebeszélni.Harcoltak az álmaikért! Felsorolni sem tudom, hány olyan üzletembert ismertem meg, akik engem is motiváltak, akik által megváltozott kicsit a világ. Az én világom is. Olyasmiben is, ami elsőre nem nyilvánvaló. Például jobb anya lettem, mert amikor a gyerekeimre rászóltam, vagy rájuk akartam erőltetni, ami szerintem helyes, mindig eszembe jutott, hogy azokban az üzletemberekben, akiket megismertem, az volt az egyik közös pont, hogy mindegyiküket hagyták a szüleik gyerekkorukban kísérletezni, megbukni, átélni, megtapasztalni a dolgokat, hagyták, hogy a saját útjukat járják, de amikor kellett, ott voltak mögöttük, velük.

Mit tehet ehhez hozzá a Cápák között műsora?

A Cápák között olyan országokban sikeres 10-15 éve, ahol az üzleti kultúra egészen máshol tart, mint Magyarországon, de hiszek abban, hogy már nálunk is sokan fogékonyak lesznek ezekre az emberekre, erre a világra, amely sokszor izgalmasabb, mint egy krimi. Figyelni a Cápák gondolkodásmódját, logikáját, nyíltságát, egyenességét, mindenkinek tanulságos. Azok pedig, akik eléjük állnak, hogy bemutassák az üzletüket és pénzt kérjenek, miközben az együttműködésért cserébe felajánlják a cégük, a bevételük, vagy a hasznuk egy részét, nagyon bátor emberek! Biztos mindannyian úgy gondolják majd, hogy akár sikerült, akár nem, mindenképp megérte.

Mit jelent számodra ez a show?

Az, hogy a műsor létrehozásában producerként részt veszek, részt vehetek, hogy közelről figyelhetem a folyamatokat, nagy büszkeséggel tölt el. Meggyőződésem, hogy mindenkinek néznie kell ezt a műsort, akinek céljai vannak. A gyerekeimnek például kötelezővé tenném, ha még hinnék abban, hogy kötelezővé tenni bármit is érdemes… És persze, ha nem tudnám biztosan, hogy maguktól is nézni, sőt, élvezni fogják!

Mi is büszkék vagyunk rá, hogy stratégiai partnerként és a Cápák között versenyzőinek pénzügyi mentoraként részese lehetünk a produkciónak. Bízunk benne, hogy szakmai tapasztalatunkkal segíthettük mind a műsorba jelentkezőket, mind pedig az otthon a tévé előtt ülő és éppen leendő vállalkozásukat tervezgető nézőket.