benne leszel a tévében?

A világ tele van olyan emberekkel, akikről még semmi nem jelent meg a nagy hírportálokon és a lapokban, a tévében meg még kevésbé. Ugyanez a helyzet a vállalkozásokkal is, a legtöbb cég nem elég érdekes ahhoz, hogy híressé válhasson. Megtaláljuk őket a cégtár oldalakon, az internet bugyraiban turkálva, de ennél többre csak nagyon kevesek jutnak. Pedig sokan szeretnék, hogy pozitív kicsengésű cikk szülessen cégükről legalább a helyi lapban, de még inkább a legnagyobb portálok valamelyikén.

Kis lépés nekem, nagy lépés az emberiségnek, mondta volt Neil Armstrong a Holdra lépéskor, esetünkben azonban pont fordított a helyzet. Ami cégünk életében hatalmas előrejutást jelent, annak az emberiség szempontjából semmi jelentősége nincs, és bulvár értéke is a nullával egyenlő. Márpedig a lapok és a tévék azzal szeretnek foglalkozni, ami úgymond „mindenkit érdekel”. Ennek a kritériumnak egy átlagos cég sosem felel meg.

Ha 5 évet beleöltél a fejlesztésbe, hajlamos vagy azt gondolni, hogy az általad feltalált, igen jól csavarható focilabda technikai paraméterei mindenkit lázba hoznak. Ez sajnos nem igaz. Valójában legfeljebb azokat érdekli, akik fociznak, de őket is inkább a végeredmény. Ezért jobban jársz, ha megkérsz egy jó rúgótechnikájú focistát, hogy ugyan már, csavarja el a sorfal mellett a lasztidat, aztán fölteszel az egészről egy videót a Youtube-ra, ez ugyanis hitelesíti a mondandódat.

 

Még jobban jársz, ha a labdádat nagy magyar találmányként pozícionálod, élvonalbeli játékossal rúgatsz gólt vele, vagy bejelented, hogy megküldted a Nemzetközi Labdarúgó Szövetségnek tesztelésre. Nem baj, ha nem jött még válasz, mert ezzel megcsillantod a reményt, hogy valahol a foci bizniszben, mégiscsak labdába rúgunk egyszer, mi magyarok.

Mit is csináltál tulajdonképpen? Növelted az eseményed hírértékét. Nincs olyan, hogy az egyik sztorinak ennyi, a másiknak annyi a hírértéke. Valójában minden szerkesztő annyit lát bele, amennyit ő személyesen éppen jónak tart.  Rengeteg különböző eszköz áll rendelkezésedre, amivel a szerkesztőket befolyásolni lehet. Ezért tetted nemzeti üggyé a labdád, ezért készítettél róla híradóba is bevágható filmet, ezért hívtad meg a sajtót a nagy magyar focista próbalövéseire.

Ha azt akarod, hogy írjanak, tudósítsanak rólad, neked kell kiszolgálnod  a sajtót. A közhiedelemmel ellentétben általában az újságírók is elfoglalt emberek. Ha nem akarsz csalódni, ne hívd őket sajtótájékoztatóra, mert ez az ő munkájuknak a legkevésbé hatékony formája. Inkább írj nekik egy közleményt, és juttasd el hozzájuk elektronikusan. Az is lényegre törő legyen és feleljen meg a cikkek, illetve tudósítások formai követelményeinek: cím, lead (néhány soros kiemelt összefoglaló), és csak aztán kezdődjön maga a szöveg.  Miközben írsz, ne feledd el, hogy alapvető célod a figyelem felkeltése, az érdeklődök bevonzása. Röviden, érdekesen, egyszerűen fogalmazz!