webáruház indítása- de hogyan? 3. rész

találjanak meg a vevőid!

Ha követted korábbi cikkeinket a kezdeti lépésekről, döntöttél a szállítási és fizetési feltételekről, vagyis már minden feltétel adott, hogy megnyisd virtuális üzleted, nincs más dolgod, mint láttatni magad és fellelni potenciális vevőid a világhálón!

online marketing kampány

Ha már biztonsággal működik webáruházad, és minden szempontból készen állsz arra, hogy minőségben és mennyiségben is extra értékesítési eredményeket érj el, elérkezett az idő a reklámkampányra.Mivel értékesítésed az interneten keresztül történik, vásárlóidat is itt érheted el a leghatékonyabban. Terméked, márkád népszerűsítésére kezdetnek a kulcsszavas keresést javasoljuk. Az első GoogleAdwords kampányt akár még Te is beállíthatod, de jobban jársz, ha szakértőkre bízod a megfelelő kulcsszavak, és hirdetési szövegek összeállítását. Ez a rejtélyesen hangzó SEO (search engine optimization), azaz keresőoptimalizálás. Ez lehet egyszeri vagy havidíjas szolgáltatás. Ha megszerezted az első tapasztalatokat arról, hogy potenciális ügyfeleid milyen hirdetésekre fogékonyak, kipróbálhatod magad a közösségi médiában is Facebook és Instagram kampány indításával is.

azonnali, kétirányú kommunikáció

Ha potenciális vevőd megtalálta webáruházadat, és a termékedet is, a vásárlás előtt még számos kérdés felmerülhet benne. A hagyományos kapcsolatfelvételi módok mellett ilyen esetekre a legjobb megoldás, ha chatszobán keresztül azonnal kérdezni tud, úgy, hogy közben folyamatosan az oldaladon marad. Ilyenkor fontos, hogy kérdésére Te is azonnal választ adj!Sokan kérdezik, hogy kell-e hagyni kommentelni az embereket az oldalon. A válasz egyértelműen igen. A legjobb iránytű az árud, vagy a szolgáltatásod fejlesztésére a vevői panasz, mert a dicséret jól esik, de nem mutat rá a hibákra. Teremts meg minden feltételt ahhoz, hogy ügyfeleid kipanaszkodhassák magukat, ne sértődj meg, ha valakinek baja van veled, és vedd fontolóra, ami mondanak!

vásárlás ösztönző funkciók a webshopodban

Ha ott van a vevő az oldaladon, el kellene érni, hogy vásároljon is. Ha pedig vásárol, akkor ne egy terméket vegyen, hanem lehetőség szerint minél többet. Erre már számos eszköz rendelkezésre áll, érdemes bevetni néhányat. Lássuk, melyek a legismertebbek!

A legegyszerűbb a sima akció: árengedményekkel egyszerűen és hatékonyan ösztönzöd vásárlásra a vevődet. Kicsit összetetteb a promóciós kód (elektronikus kupon), ami egyszer felhasználható százalékos vagy fix árkedvezményre jogosító jelszó. De jól működik az ingyenes kiszállítás is, és neked is megéri, különösen akkor, ha – nem túl magas - értékhatárhoz kötöd, hiszen ilyenkor törekedni fognak annak elérésére.

Szofisztikáltabb, és átgondoltabb megoldást igényel, ha egy konkrét termék böngészése közben felkínálod a vevőnek a létező összes kapcsolódó terméket, vagy a keresettnél magasabb szintű megoldást. Turmixgépet keres? Ajánlj neki egy hámozót, vagy egy szép poharat, esetleg robotgépet, amiben csak az egyik funkció a turmix. Ez akár segítség is lehet a vásárlónak, mert ennek segítségével például biztosan nem marad ki a zuhanytálcából a szifon. Jó módszer az is, ha a böngészés során a korábban megnézett termékeket a rendszer megjegyzi és visszakereshetővé teszi. Így a vásárló könnyebben végig tudja gondolni döntését. Érdemes bizonyos termékekre felhívni a figyelmet: a top termékekre, a legújabb termékekre, vagy más, üzleti szempontból fontos termékre.

A végén csak győzd kiszolgálni a vásárlók özönét!

+1 üzleti tipp!

Tudtad, hogy 2018 első fél évben az online kiskereskedelmi forgalom megközelítette a 180 milliárd forintot, ami 17 százalékos, csaknem 25 milliárd forint növekedést jelent az előző évi hasonló időszakához képest*? Az átlagos vásárlási érték is folyamatosan emelkedik, ami 2018 nyarán már átlépte a 11 ezer forintos értéket.Ne halogasd tovább a bankkártyás elfogadás bevezetését, részesülj Te is az online kereskedelem dinamikus növekedéséből!Kérj visszahívást és kollégáink felvilágosítást adnak a K&H Bank bankkártya-elfogadás szolgáltatásáról!

*adatforrás: GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei harmadik, marketingre fókuszáló felméréséből.