inspirálódj a sikeres vállalkozások történeteiből!

A K&H, „Az első millióm története” műsor stratégiai partnere

Hogyan jut el egy vállalkozás addig, hogy a következő szinte lépjen? Mi kell ahhoz, hogy sikeressé váljon? Milyen buktatói és kihívásai lehetnek a fejlődésnek? Az első millióm története c. műsor stratégiai partnereként hiszünk abban, hogy a kiváló példákból és az izgalmas karrierutakból Te is tanulhatsz, és könnyeben indulhatsz el a saját vállalkozásod sikerei felé!

„Az első millióm története” c. műsorban sikeres vállalkozók, inspiráló történeteibe nyerhetünk betekintést, melyet tíz héten át, szerda eseténként követhetünk az RTL Klubon! A műsor, valamint a Cápák között üzleti show producerét, Máté Krisztát kérdeztük az új évadokról, a műsorkészítés motivációjáról és azt is megtudtuk tőle, hogy szerinte mitől lesz sikeres egy vállalkozás!

miért érzi fontosnak, miben látja a jelentőségét ennek a műsornak?

Az, hogy az emberek vállalkozó-kedvét növeljük, edukáljuk - különösen a fiatalokat, nem csak a partnercégeknek, hanem a műsor alkotóinak és a Cápáknak fontos küldetés. Magyarországon évekig úgy gondolták az emberek, hogy vállalkozni csak úgy érdemes, ha az ember nagyot kockáztat, ha kell, mindenét feladja, sok az ismeretlen, nagy a rizikó, időnként a nem túl tisztességes út is járható. Ma már egyre többen vannak, akik nem csak hiszik, hanem tudják, tapasztalják is, hogy kitartással, szorgalommal, tisztességesen is lehet komoly sikereket elérni, ráadásul nem kell feltétlenül kockáztatni, bőven elég számolni, érteni, megtanulni a folyamatokat.

Hiszek abban, hogy ehhez az Első millióm története, amiben sikeres, példaértékű vállalkozókat, vállalkozásokat mutatok be, és a Cápák között című műsor is hozzájárul, hiszen egyre többen nézik, egyre többen beszélnek róluk.

mi az ami izgalommal, várakozással tölti el az új évadok kapcsán?

A Cápák között negyedik évadát készítjük elő. Bevallom, akkor, amikor az eredeti formátumot láttam, és hallottam, hogy már a 18. évadnál tart, illúziónak tűnt, hogy ennek Magyarországon akár csak a közelébe is járhatunk. Ma már nem tartom reménytelennek, még egy ilyen kis országban sem, hiszen látszik, hogy a vállalkozók évről évre egyre felkészültebbek, céltudatosabbak. Negyedik éve állandó partnereink vannak abban a törekvésben, hogy aki az üzletébe befektetőt szeretne, tudja, mire számíthat, mit remélhet, tudja, mennyit ér a cége, hova juthat, ha szintet lép, hogy készítsen üzleti tervet, mihez kell neki banki segítség, mihez tanácsadó, stb.

A K&H Bankkal például az első évad előtt meg tudtuk határozni a közös célokat, a Bank felkészíti a Cápák elé járuló vállalkozókat a felmerülő pénzügyi kérdésekre, segít abban, hogy az adott pillanatban, amikor 10 kamera, 5 Cápa előtt egy stúdióban helyt kell állni, vonzóvá tehessék a vállalkozásukat, megnyerően tudjanak válaszolni a Cápák olykor nagyon kemény kérdéseire, ne rettenjenek meg, tisztába legyenek az eredményeikkel. Minden évben talán kicsit felkészültebbek a vállalkozások, ez közös, nagy eredményünk.

Az Első millióm története portrésorozat az ötödik évadnál jár. Amikor Pistyur Verával, Bridge Budapest ügyvezetőjével kitaláltuk, még az volt a szempont, hogy olyan válalkozásokat mutassunk be, amelyek inspirálják a kezdőket, akik nem mernek belevágni a saját üzletet építésébe. Aztán kiderült, hogy sokkal több inspiráló cég van az országban, mint gondoltuk, vagyis folyamatosan érdemes megmutatni, melyik cég hogyan küzdi le a válsághelyzeteket, hogyan motiválja őket a siker, egy-egy üzleti döntés mögött mi áll. Amikor például az előző évadot forgattuk, kiderült, hogy a verzatilis cégek, amelyek képesek gyors döntéseket hozni, rövid idő alatt reagálnak a váratlan helyzetekre, képesek átalakítani a vállalkozásukat, ha megváltoznak a körülmények, fenn tudnak maradni, vagy akár sikeressé tudnak válni akár a covid-válság idején is. Rengeteget tanulok én is ezekből a beszélgetésekből, ahogy azt hiszem, mindenki, aki vállalkozik.

meg lehet még lepni? vagy minden történet teljesen más?

Természetesen minden vállalkozás története, minden vállalkozó sorsa egy külön regény. A Cápáknak nagyon kevés ideje van kideríteni, egy-egy történet mit rejt, hiszen ők valóban semmit nem tudnak előzetesen, ott, akkor, a stúdióban látják először azt az embert, akiről el kell dönteniük, üzlettársaikká fogadják-e őket, akarnak -e a cégükbe fektetni, megtérül-e a befektetetett munkájuk, energiájuk és nem utolsó sorban a pénzük.

Azonban minden helyzet tele van meglepetéssel, még mindig csak nagyjából találom el például, mi az, amibe beszállnak végül a Cápák, mi az, amiről azonnal megérzik, hogy nem jó üzlet. Nem beszélve azokról a történetekről, amikor a kulisszák mögött úgy izgulok egy-egy vállalkozóért, mintha a gyerekem karate versenyén lennék.

Az Első millióm történeteiben a már működő vállalkozók mesélik el, ők hogyan csinálják, hogyan jutottak el oda, ahol épp tart a vállalkozásuk. Nincs két cég, amelynek a története hasonlítana egymásra, hiszen épp az egyediségükben rejlik a titkuk.

van olyan általános tanulság, amit meg tudna fogalmazni, ami közös ezekben a sikeres vállalkozásokban?

Nem hiszem, hogy van, aki receptet merne adni. Azt tapasztalom, hogy a kitartó, fáradhatatlan munka előbb-utóbb megtérül. Az lesz sikeres, aki tanul a kudarcaiból, nem összetörik, aki határozottan dönt, nem teketóriázik, mer kockáztatni. Nem elég a jó ötlet, nem elég a szerencse. Ilyen, és ehhez hasonló általánosságokat meg lehet fogalmazni persze, de ha valaki nézi ezeket a műsorokat, maga is látja, hogy nincs egyforma, még csak két hasonló történet sem.

Az Első millióm története c. műsor stratégiai partnereként és a sikeres vállalkozások pénzügyi partnereként, még sok újdonsággal készülünk itt az üzletetide.hu oldalon!

Az Első millióm történetének új évada szerda esténként látható az RTL Klubon. Kövessétek a portréműsort, hiszen lehet, hogy olyan tippek, tanácsok hangoznak el, amelyek a Te vállalkozásodat is inspirálják!