közel minden harmadik magyar cégnek női vezetője van
Március 8-án manapság virággal, csokoládéval és bókokkal kedveskedünk női ismerőseinknek, holott eredetileg ez a nők egyenjogúságával és szabad munkavállalásával kapcsolatos mozgalom napja volt.
Azóta nagyot fordult a világ, és a nők üzleti életben betöltött szerepéhez kétség sem férhet.
a Te cégedet ki vezeti?
A „gyengébbik nem” jelző manapság már nem állja meg a helyét, hiszen a nők munkában betöltött szerepe és a női vállalkozások világszerte fejlődést mutatnak és kiemelkedő sikerek fűződnek hozzájuk. A női tulajdonú vagy nők által vezetett vállalkozások szempontjából Magyarország az előkelő 12. helyen szerepel a Mastercard Női Vállalkozói Index 57 országot vizsgáló listáján, hiszen hazánkban 28,1% ezen cégek aránya.
A BCG tavalyi tanulmánya arra mutat rá, hogy a női alapítású vállalkozások kimutathatóan nyereségesebbek az átlagnál. A SCORE vállalkozói szervezet nemzetközi elemzése szerint pedig a nők például jelentősen nagyobb valószínűséggel alapítanak vállalkozást a szolgáltató, egészségügyi és oktatási szektorban, mint a férfiak. Jó példa erre Apró Anna, a Cápák között üzleti show egyik befektetője, az Oxo Holding befektetői csoport egyetlen női tagja, akinek specialitása az üzletfejlesztés, szívügye azonban az egészségügy. Anna nem tesz különbséget nő és férfi között, véleménye szerint, ami egy jó vállalkozóhoz kell, az ugyanúgy meglehet egy nőben, mint egy férfiban.
hátrányból előnyt kovácsolni
Mivel általánosságban a nők jobban tudnak kommunikálni-tárgyalni, kreatívak és empatikusak, egy vállalkozás működtetése során kiválóan tudják tehetségüket és képességeiket kamatoztatni. Ez pedig nagy előnyt jelenthet a mai világban, ahol a folyamatos üzleti és fogyasztói kommunikáció, az online jelenlét, a vizuális megjelenés és a kreatív tartalmak jelentősen hozzájárulnak egy cég sikerességéhez.