a K&H Cápák között különdíj jelöltje: a Mentes

Oltványi Zsolt és Sebestyén László

A Mentes cukrászüzem egészséges és finom süteményeket, kekszeket és müzliket készít. A klasszikus répacukor helyett eritritet, nyírfa- és kókuszvirágcukrot használnak, több sütiből pedig egész egyszerűen kivették a laktózt, a glutént és a tojást. Termékeiktermészetes alapanyagokból, egy táplálkozás-szakértő vigyázó szemei előtt készülnek. A Mentes célja, hogy ne csak egészséges, hanem finom is legyen, és a vásárló soha ne érezzen lemondást, amikor a termékeiket fogyasztja.

Az 5 éve működő cukrászüzemet Oltványi Zsolt hozta létre, tavaly nyáron pedig csatlakozott hozzá Sebestyén László. Zsolt és László jóbarátok, Kecskeméten, a főiskolán ismerkedtek meg. Zsolt a főiskolát követően rendezvényszervezőként költözött fel a fővárosba, ezt követően 8 évig dolgozott a dohányiparban, ami szerinte jó lecke volt a cégépítés szempontjából. Alapított is egy arculatfejlesztéssel foglalkozó vállalkozást, de a negyedik évben rájött, hogy neki is saját márkás termékkel kellene foglalkoznia. László eleinte a telekommunikáció világában dolgozott, az elmúlt 10 évet pedig a médiában töltötte, de úgy érezte váltania kell. Tavaly nyár végén szállt bele a Mentesbe, azóta viszik közösen Zsolttal az üzletet.

Történetük Bécsből indul, ott láttak először mindenmentes fagylalt üzletet. Ezt szerették volna Budapesten franchise-ként üzemeltetni, de elzavarták őket. Ezt követően a folyamatos termékfejlesztések alkalmával a cukrászok mindig hoztak melléktermékeket, kekszeket sütiket. Így lett a melléktermékekből a főtermék és jött létre a Mentes.

A Mentes termékeit már ismerik az országban, de szeretnének gépesíteni. „ Azért fontos, hogy ma a Cápák elé állhatunk, mert most jutott el a vállalkozásunk egy olyan szintre, hogy tovább kell fejlődnünk. Szeretnénk elindítani a nagyüzemi gyártást, hogy be tudjunk törni a multi piacra.”

  • miért a Mentes a kilencedik adás K&H Cápák között különdíj jelöltje?

5 év, 70 féle termék, 300 m2-es üzem, 23 alkalmazott, 180 partner, 100 millió forint feletti árbevétel - ezek a számok jól szemléltetik, hogy a Mentes egy kiforrott, jól működő vállalkozás, akik már hatással vannak az őket közvetlenül körülvevő gazdasági és társadalmi ökoszisztémára. Tevékenységük piacát, a keresleti tényezőket kiválóan felmérve, el kellett fogadniuk, hogy termék portfoliójuk nagy része elérte az ármaximumot, így piacbővítési terveiket csak egy költséghatékonyabb, nagyobb volumenű termeléssel tudják elérni. A gépesítésre irányuló beruházással csupán két termékkörben terveznek jelentős kapacitásnövelést, míg a felszabaduló munkaerőt a hagyományosan kézműves technológiával készülő termékek gyártásában tervezik hasznosítani. Zsolt és László pénzügyi tudatossága, a jól átgondolt hosszú távú stratégia garancia arra, hogy a Mentes tovább fogja növelni üzleti eredményeit, és a tulajdonosok a lemondás nélküli édesség élménye mellett, egy fantasztikus és izgalmas brandet, márkát hoznak létre a hazai élelmiszer piacon!

Gratulálunk a Mentes új befektetőjéhez, Apró Anna tapasztalatával, profizmusával egy új szintre emelhetik közösen a vállalkozás növekedését!