a K&H kkv bizalmi index kutatásról

Mi is ez pontosan? A GfK-val elsőként kezdtük el vizsgálni a hazai mikro-, kis- és középvállalkozások következő egy évre jellemző várakozásait. A 2004 óta folyamatosan készített negyedéves K&H kkv bizalmi index kutatás során 500 magyarországi székhelyű, 2 milliárd forint* éves árbevétel alatti társaság üzleti döntéshozóit kérdezzük meg. A kutatásban a vállalkozások gazdasági helyzetét leginkább befolyásoló 10 gazdasági tényezőt és annak várt változásait vizsgáljuk:

  • vevői kapcsolatok
  • szállítói kapcsolatok
  • munkaerő
  • vállalat pénzügyei
  • bankok
  • gazdaságpolitika
  • közterhek
  • EU
  • versenyhelyzet
  • vállalati hitelkamatok

A K&H kkv bizalmi index értéke a 10 részindex súlyozott átlaga, annak megfelelően, hogy az egyes tényezőket mennyire fontosnak ítélik a vállalkozások.

A kutatásban megkérdezett vállalkozások méret és árbevétel-kategória szerint:

  • mikrovállalkozások (0 - 100 millió Ft)
  • kisvállalkozások (101 - 300 millió Ft)
  • középvállalkozások (300 - 2 milliárd Ft)

* 2010 első negyedévét megelőzően 700 millió forint